ده فرمان آرامش.


۱. تنها برای امروز به خود زحمت تجربه کردنِ روز را خواهم داد، بدون آنکه بخواهم مشکل زندگیم را یکباره حل کنم.
۲. تنها برای امروز توجه‏ دقیقی به رفتارم خواهم کرد: من از کسی انتقاد نخواهم کرد، آری من سعی نخواهم کرد از دیگران غلط‏‌گیری یا تصحیح‌شان کنم _ تنها خودم را.
۳. تنها برای امروز با این یقین که من برای خوش‏بختی خلق گشته‌‏ام خوش‏بخت خواهم بود _ نه تنها برای آن جهان، بلکه همین‏طور برای این جهان.
۴. تنها برای امروز خودم را با اوضاع وفق خواهم داد، بدون مطالبه کردن اینکه اوضاع خود را با خواهش‌‏های من وفق دهد.
۵. تنها برای امروز پنج دقیقه از وقتم را برای خواندن مطلب خوبی صرف خواهم کرد؛ مانند غذا که برای زندگی جسم ضروری‏‌ست، یک مطلب خوب نیز برای زندگی روح ضروری می‌‏باشد.
۶. تنها برای امروز کار خیری انجام خواهم داد، و من آن را برای کسی تعریف نخواهم کرد.
۷. تنها برای امروز کاری خواهم کرد که برای انجامش بی‏‌میلم: اگر در افکارم خود را مورد بی‌‏احترامی حس کنم، کاری خواهم کرد که دیگران متوجه آن نشوند.
۸. تنها برای امروز ایمان خواهم داشت _ حتی اگر اوضاع عکس آن را نشان دهد _ که اراده مهربانه خدا مواظبت از من است، طوری که انگار کس دیگری در جهان نیست.
۹. تنها برای امروز ترس نخواهم داشت. مخصوصاً به خاطر تمام چیزهای زیبائی که خوشحالم می‏‌کنند نخواهم ترسید _ و من به نیکی باور خواهم آورد.
۱۰. تنها برای امروز برنامه دقیقی خواهم ریخت. شاید که دقیقاً به آن عمل نکنم، اما من آن را برنامه‏‌ریزی خواهم کرد _ و من خود را در برابر دو بَدی حفظ خواهم کرد: عجله کردن و مردد بودن.
(Papst Johannes XXIII)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر