روز جهانی وبلاگ.


این عکس امروز پس از عمل جراحی بر روده بزرگ من و به مناسبت روز جهانی وبلاگ در اتاقم از من گرفته شده است.

امروز روز جهانی وبلاگ است. من ساعت هشت و نیم صبحِ این روز فرخنده بعد از گرفتن دوش با شکمی که دو روز باید خالی از غذا می‏‌ماند در اتاق انتظار کلینیکی در برلین برای عمل جراحی بر روی روده بزرگم آماده نشسته بودم. همیشه دلم می‏‌خواست اجازه می‌‏دادم یک بار آزمایش مشدیانه‌‏ای از «روده راستم» می‏‌کردند، البته یک بار این معاینه را بدون سؤال کردن و اجازه گرفتن از من در حالی که بیهوش بودم رویم انجام دادند!؟. بگذریم از این که یک دانه روده راست هم داخل شکمم نیافتند. البته من هم هرگز چنین ادعائی نکرده بودم که دارای چنین و چنان روده‌‏ای هستم و روده راست‌‏تری از روده‌‏های من نه در سراسر آلمان و نه در هیچ نقطه دیگری از جهان پیدا نمی‏‌شود، تکِ تک است و خدا آن را فقط در شکم من کاشته و بس. نه، نه من چنین ادعائی دارم و نه تا حال چنین ادعائی را جائی به زبان آورده‏‌ام، و اینکه آیا پیدا کردن روده راستی در شکمم واقعاً می‌‏توانست کمکی به مسئولین مربوطه دولتی و امنیتی و ارتشی و کماندوئی و ... بکند را نه من می‌‏دانم و نه ته‌مانده سلول‏‌های مغزم که به طور خودکار همیشۀ خدا مشغول بافتن تخیلات امنیتی‏‌ست.
شلنگ مخصوص معاینه روده بزرگ دو سه متری درازا داشت، باریک بود، به باریکی شمع‏‌های معمولی که مردمِ اشگ‌‏پرست در مراسم مذهبی روشن می‏‌کنند تا از روح شخصی که در چند هزار سال پیش با قطع شدن سر از بدن یا مبتلا شدن به باد فتق دار فانی را ترک کرده بوده است کمک بگیرند و با نگاه کردن به بدبختی خود در نور کم نذر کرده شمع چند دقیقه‌‏ای با شتر یا بی شتر به عالم هپروت سفر کنند.
فکر نکنم که معاینه معده طوری برایم خوشایندتر از معاینه روده بزرگ بوده است که نتوانم دیگر خاطره‏ خوشش را از یاد ببرم و خدای نکرده گاهی استثناء بین این دو قائل گردم، ولی ماجرای شلنگ چیز دیگری‏‌ست و اگر ما بتوانیم این امتیاز منفیِ کلفت‏‌تر بودن شلنگ معاینه معده را در مقایسه با شلنگ معاینه روده نادیده انگاریم، بنابراین می‏‌توان ادعا کرد که فرو کردن شلنگ از راه دهان به داخل معده در مقابل فرو کردن شلنگ از راه مقعد به داخل روده بزرگ از زمین تا آسمان توفیر می‏‌کند!
امروز روز جهانی وبلاگ است. عمل جراحی باعث مرگم نشد، ولی از این می‌‏ترسم که اگر روزی به جای آزمایش «روده راست»، آزمایش بر «روده دروغ» باب گردد چه بر سر من و مانند من و ماحتت‏‏‌هایمان خواهد آمد و سرنوشت من و وبلاگم که به هم گره خورده‏‌اند چه خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر