اولین شوخی سال 2012.

ترجمهی عامیانۀ نوشته روی عکس:
مستی خطر مورد تجاوز قرار گرفتن را افزایش میدهد.
موضوعی که فکرم را بعد از دیدن این عکس به خود مشغول ساخته ربط مستقیمی با خود عکس ندارد.
موضوع این است که من چندین بار پس از مرگ کیم یانگ دوّم!! رهبر کره شمالی شنیدم و خواندم که مردم این سرزمین در اثر گرسنگی ضعیف و کوتاه قد مانده و علف هم حتی برای خوردن گیرشان نمیآید (بگذریم از اینکه علف در این سرزمین ثروتمندی که من در آن زندگی میکنم هم حتی برای کشیدن گیر کسی نمیآید).
بعد از شنیدن این خبر از خودم پرسیدم که اگر کیم یانگ سومْ زبل بازی در بیاورد و در جواب بگوید: "نه بابا، این حرفها چیه شما میزنید! مردم گرسنهاند یعنی چه! کوتاه قد و لاجون بودن تو خون مردم ماست، اگه باور نمیکنید یه نگاه به مردم دور و اطراف این ناحیه از جهان بندازید، تقریباً همه اینطوری هستیم! از چینی‎‎اش گرفته تا ژاپنیاش، از ویتنامی و مردم اندونزی تا همین برادر دوقلوی حودمون!"
آیا اگر این زبل خان چنین جوابی به خبرنگاری بدهد چند در صد از مردم جهان حرف او را باور خواهند کرد؟!
با دومین نگاه به عکس مورد نظر دو جمله زیر فوری در جلوی چشمانم رژه رفتند:
1- گشنگی نکشیدی عاشقی از یادت بره!
2- مرد باید که در کشاکش دهر سنگ زیرین آسیاب باشد!
بعد بلافاصله تیتر اول روزنامهای خیالی "پیروزی اولین زن آمریکائی بر قویترین مرد از کره شمالی!" فانتزیوار در ذهنم به بازی پرداخت. و در خاتمه در حالیکه آخرین نگاهم را به عکس میانداختم از خود پرسیدم که آیا این زن در حال دادن تنفس مصنوعی به آن مرد است یا در حال خفه کردن او؟ و این سؤال باقیمانده وقتم را تا آخر شب چنان پر ساخت که امکان کوچکترین حرکتی را طوری که انگار من زیر اندام آن خانم افتادهام از من ربود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر