نقل قول و ضرب‌المثل‌هائی از وودی آلن.


بعضی از مردم به این دلیل فقیر باقی میمانند، زیرا تمام سعیشان را به کار میبرند تا بعنوان آدم ثروتمندی به حساب آیند.
***
زن زندگی را پیدا کردن قشنگ است، اما شناختن چند زن بیشتر قشنگتر است.
***
راستی چطور آدم میتواند چهل سال متأهل باقی بماند؟ به نظر میرسد این کار معجزهای بالاتر از دو نیم شدن دریای سرخ باشد، گرچه پدر ساده من این کار را مهم‎‎تر میداند.
***
راز مؤفقیت؟ از دیگران متفاوت بودن.
***
و من از خودم پرسیدم، آیا خاطره چیزیست که آدم دارد، یا چیزیست که آن را از دست داده است ...
***
مطمئنترین تفاوت بین برنامههای تلویزیونهای مختلف هنوز هم گزارش وضع آب و هواست.
***
من نمیخواهم در شهری زندگی کنم که تنها دستاورد فرهنگیاش این باشد که بشود وقت قرمز بودن چراغ راهنما به سمت چپ پیچید.
***
خودارضائی یعنی سکس با کسی که آدم واقعاً دوست دارد.
***
من به روانشناسم هنوز یک سال وقت میدهم و بعد به Lourdes سفر خواهم کرد.
***
عکسالعملهایم خیلی ناجورند. یک بار ماشینی زیرم گرفت که پنچر بود و دو نفر آن را هل میدادند.
***
من او را خیلی خوب میتوانم به یاد آورم. او کوچکترین پسر کلاس بود. و او خیلی مهربان بود، اما در برابر هیچ قدرتی سر خم نمیکرد. من هنوز میدانم که او یک بار یک خودنویس دزدیده بود. من نمیخواستم او را افشا کنم، بنابراین در حضور همکلاسیها گفتم: حالا ما همگی چشمهایمان را میبندیم، و کسیکه خودنویس را برداشته است باید آن را پس بدهد. در حالی که ما همگی با چشمان بسته نشسته بودیم، او خودنویس را پس داد، اما موقعیت را مناسب دید و تمام دخترها را دستمالی کرد. 
***
حقیقت این است که هرگز در جهان مردم قابل توجه زیادی وجود نداشته است. اکثر مردم فقط به کسی که اتفاقی کنارشان ایستاده است تکیه میدهند ــ و میپرسند چه باید بکنند.
***
تو نمیتوانی با یک نشیمنگاه سوار بر دو اسب شوی.
***
انسان از دو نیمه تشکیل شده است ــ از مغز و بدن. بدن اما لذت بیشتری میبرد.
***
من از مرگ وحشتی ندارم. فقط مایل نیستم وقتی که اتفاق میافتد حضور داشته باشم.
***
انسان تنها با نان زندگی نمیکند. بعد از مدتی احتیاج به یک نوشیدنی هم دارد.
***
انسانهائی که میخواهند از کار جهان سر دربیاورند باعث تعجبم میگردند، در حالیکه راه خود را در Chinatown پیدا کردن بقدر کافی دشوار است.
***
من در یک دوره تُندخوانی شرکت کردم و حالا قادرم <جنگ وصلح> را در بیست دقیقه بخوانم. کتاب نوشتهای مربوط به روسیه است.
***
من به آینده خیلی فکر میکنم، زیرا محلیست که بقیه زندگیم را در آن خواهم گذراند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر