فرق پروانه و گل.

نوشته‌هایی از آذر و دی 1386 و خرداد و تیر 1388.

تنهایی من.
وقتی آسمان دلش برای تنهایی من به درد می‌آید
و ابر گریه‌اش می‌گیرد،
باران خیسم می‌کند
و باد خنکم.

آسمان تنها،
ماه تنها،
و من با این همه تن‌ها هنوز هم تنها.

آینه جهان‌نما.
آینه را به دستم داد و در حال رفتن زیر لب زمزه کرد:
"عجله نکن، با دقت در آینه نظر افکن، شاید بتوانی خود را در آن پیدا کنی."
آینه همه چیز و همه کس را کدر نشانم می‌داد،
من حیران بودم و در آینه به دنبال خودم می‌گشتم.

فرق پروانه و گل.
نمی‌شود گفت که گل خوشگل‌تر است یا پروانه.
پروانه می‌پرد؛ از این جا به آن جا، از آن جا به جایی دیگر و بر بال‌هایش نقش آزادی به همراه دارد.
گل گرچه زیباست اما با این حال پایش همیشه زیر خاک در زنجیر است.
*
زندگانی چاره دیگری برایت باقی نمی‌گذارد؛ یا باید عاشقش باشی و یا متنفر از آن.
*
هر بار وقتی ساعت‌ها به نمی‌دانم کجا خیره می‌مانم تا برای مشکلی که به یاد نمی‌آورمش راه حل به دست آورمْ نگران می‌گردم.
*
شاعری می‌پنداشت شعرهایش همه اشعار خداست که وحی گشته بر او.
*
و خدا زن را آفرید تا من بتوانم پدر خود را بشناسم.

مردم‌آزاری.
امروز از آن روزهایی‌ست که دلم می‌خواهد
می‌توانستم با دست‌های خودم گردنم را آنقدر فشار دهم تا زبانم از دهان بیرون بزند
رنگ صورتم کبود شود
به خر و خر بیفتم
اول چشم چپ و بعد چشم دیگرم از حدقه بیرون بجهد
پاهایم رعشه بگیرند
و من قبل از مرگ دست چپم را از گردن بردارم و به کنار بدنم بگذارم
و سرانگشت اشارۀ دست راستم را به علامت تعجب در دهانم کرده
تا یابندۀ من کنجکاویش تحریک شود و از خود سؤال کند:
جریان از چه قرار می‌توان بوده باشد!؟

شکمو.
تره
جعفری
تربچه،
نعناع و تلخون
پیازچه،
می‌ریزیشون تو آبکش
آب می‌ریزی تا پاک شَن.
صد گرم پنیر بلغاری
یه عدد نونِ سنگگِ گرم
تا نونِ نوشِ جونو می‌شنوم
لقمه‌ای می‌گیرم.

عبادت.
وقتی بی‌حرکت می‌نشینم
وقتی گذشت زمان را حس نمی‌کنم
وقتی چند ساعتی نمی‌دانم کجا هستم
یعنی حالم خیلی خوب است.

آرزو.
می‌گم بخدا دوستت دارم
می‌پرسه چند تا؟
کاش هزار تا انگشت داشتم.

دیروز، امروز، فردا.
دیروز نطفه‌ای بسته شد، امروز مورچه‌ای در جوی آب غرق گشت، فردا هوا ابریست و من مانند آسمان زار زار خواهم گریست.
دیروز می‌گفتی دوستت دارم و من باور کردم، امروز چه روز خوبی می‌توانست برای مور باشد اگر برگی بر روی آبِ جوی شناور می‌بود، فردا اگر فرا نرسد بدان یا من مُرده‌ام و یا اینکه خدا به زیارت رفته.
https://www.youtube.com/embed/raNGeq3_DtM

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر