نقل قول و ضرب‌المثل‌هائی از چارلز دیکنز.


... و من در عید پاک به خانه بازخواهم گشت. ما همه این کار را میکنیم یا که باید آن را انجام دهیم. ما همه برای استراحتی کوتاه، هرچه طولانیتر بهتر، برای آرامش گرفتن و آرامش دادن به خانه بازمیگردیم یا که باید به خانه بازگردیم.
***
تمام شیادان جهان در مقایسه با افراد خودفریب هیچ چیز نیستند.
***
یک درب بسیار سنگین برای گشوده گشتن فقط به یک کلید کوچک محتاج است.
***
به نعمات فعلیت که از آنها هر انسان بسیار دارد فکر کن، نه به مصیبتهای گذشتهات که از آنها تمام انسانها مقداری دارند.
***
آسمان میداند که ما هیچگاه بخاطر اشگهایمان نباید خجالت بکشیم، زیرا آنها باران بر روی گرد و خاک کور کننده زمینند که بر روی قلب سختمان نشستهاند.
***
طنز جهان را همانگونه که است میپذیرد و سعی به بهتر کردن و آموزش او ندارد، بلکه آن را با خرد تحمل میکند.
***
جهان به کسانی تعلق دارد که برای فتحش به راه میافتند، بشاش و سر حال و مسلح به اطمینان.
***
تعادل عادلانه، شریف و زیبای مابین چیزها مانند بیماری و غم مسریست، هیچ چیز مسریتر از خنده و شادی در جهان نمیباشد.
***
همیشه چیزی خوب با هر هوائی همراه است. اگر هوای امروز برای کار من خوب نباشد مطمئناً برای کس دیگری خوب است.
***
شادی و رضایت زیبا کنندهای بزرگ و پرستاری معروف برای حفظ ظاهری جوان میباشند.
***
آیا شکل بهتری بجز عشق و طنز برای از پس زندگی برآمدن وجود دارد؟
***
من فکر میکنم که استعداد مشاهده بسیاری از کودکان بسیار جوان به دلیل نزدیکی و دقتشان چیز بسیار شگفتانگیزی‎‎ست. من به راستی فکر میکنم که تعداد اندکی از اکثر بزرگسالان که در این رابطه قابل توجهاند میتوانند بگویند که آنها این توانائی را بدست آوردهاند، بلکه بیشترشان حتی آنها را نیز از دست داده‌‌اند.
***
من به عید پاک در قلبم حرمت میگذارم و سعی میکنم این احترام را در تمام سال حفظ کنم.
***
هیچ پشیمانیای مانند پشیمانی بیهوده دردآور نیست.
***
دقیقترین و تلخترین تجربیات کودکان تجربه بیعدالتیست.
***
اگر ما میتوانستیم تمام ثروتمندان را در موقعیتهای عمیق فقر قرار دهیم سپس سخنرانیهای زیبا از فساد و بی اخلاقی فقیرانی که با کاری سخت با مشقت زندگی میکنند قطع میگشتند، سپس ثروتمندان میدانستند که آنها در مقایسه با آن درماندگان فرشتگانی آسمانی در زندگی روزانهشان باید باشند و تنها از آسمان حقطلبیهای فروتنانه کنند.
***
اشتها و عشقتان را کنترل کنید و شما بر طبیعت انسانی چیره گشتهاید.
***
کسیکه بار دیگران را سبکتر میسازد در این جهان بیفایده نمیباشد.
***
فقط دو چیز میتوانند قلب یک مرد را بشکنند: یک رویا و یک زن.
***
نمیتوان بدون عشق، بدون انسانیت در قلب و بدون سپاسگزار بودن از کسانیکه فرمان‌شان عشق و محبت و ویژگیهای بزرگشان خیرخواهی برای هرچیزیست که نفس میکشد به سعادت واقعی دست یافت.
***
مستی ــ این حرص و آز سریع پس از تأثیر آهسته سم مهلکی که از بالای هر مراعاتی میگذرد، زن، کودک، دوستان، سعادت و شغل را به کناری هل میدهد و قربانیهایش را مانند حیوان هاری تا تحقیر و مرگ تعقیب میکند.
***
تا آنجا که میتوانی خوبی کن و تا حد امکان کمتر در باره آن حرف بزن.
***
آن چیزی که من میخواهم واقعیات میباشند. به این دختران و پسران چیزی بجز واقعیات نیاموز. فقط واقعیات در زندگی مورد نیازند. هیچ چیز دیگری کشت نکن و تمام چیزهای دیگر را از ریشه در آور.
***
عید پاک!
کسیکه چیزی شبیه شادی در او نیست و با نزدیک شدن عید پاک قادر به تداعی معانی دلانگیز نیست باید واقعاً دشمن بشر باشد.
***
همه ما از دره پائین میرویم، بیتفاوت از سن و سالی که داریم، زیرا که زمان حتی برای لحظهای هم متوقف نمیگردد.
***
ما باید بیاموزیم نمایش کمدی را تا به پایان بازی کنیم. ما باید فاجعه را خسته سازیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر