نقل قول و ضرب‌المثل‌هائی از سالوادور دالی.


چشم چیز واقعاً فوقالعادهایست. آدم باید از چشمهایش آنطور که من از چشمهایم که حالا به دوربین روانگردان نرمی تبدیل شدهاند استفاده کردم استفاده کند. من میتوانم به چشمهایم دستور دهم که از تخیلات ذهنم عکس بگیرند.
***
بزرگترین بدی جوانان امروز در این است که آدم دیگر بخشی از آنها نمیباشد.
***
اینکه من در هنگام نقاشی کردن معانی تصاویرم را درک نمیکنم بدین معنی نیست که آنها دارای معنی نمیباشند. برعکس، آنها چنان معنای عمیق، پیچیده، همآهنگ و ناخواستهای دارند که از تجزیه و تحلیل ساده یک دریافت ناگهانی و منطقی فرار میکنند.
***
تنها تفاوت بین من و یک دیوانه در این است که من دیوانه نیستم.
***
تفاوت بین خاطرات واقعی و غیر واقعی شبیه به الماس است: کپی تأثیری اصلیتر و درخشانتر میگذارد.
***
دو اتفاق خوب و بزرگی که برای یک نقاش میتواند رخ دهد عبارتند از: یک ـ اسپانیائی باشد، دو ـ دالی نامیده شود.
***
عاقبت یک روز آدم رسماً اعتراف خواهد کرد که آنچه ما واقعاً غسل تعمید داده بودیم توهم بزرگتری از جهان رؤیاهاست.
***
پاها و ساعدهای یک زن باید عریانگرائی زیبائی داشته باشند.
***
من پیکاسو را تحسین میکنم. هیچکس مانند او رنگ و روغنش را گران نفروخت.
***
من تنها هنرمندیام که طبیعت آن را کپی کرده است.
***
در وداع تولد خاطره جای دارد.
***
تفاوت هنر و بازی فوتبال در این است: در بازی فوتبال در موقعیت آفساید بیشترین گلها زده میشود.
***
هر روز صبح پس از بیدار گشتن از سالوادور دالی بودن لذت والائی میبرم و سپس با شگفتی فراوان از خودم میپرسم که امروز این دالی دوباره چه کار شگفتانگیزی انجام خواهد داد.
***
مدلهای نقاشی باید تلاش کنند که شبیه به پرتره دیده شوند.
***
یک مرد بدون سبیل مردیست که لباس درستی نپوشیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر