نقل قول و ضرب‌المثل‌هائی از گوته.

در هر جدائی بزرگ جوانهای از جنون وجود دارد؛ آدم باید مواظب خود باشد و رشد آن را متفکرانه زیر نظر داشته و از آن مراقبت کند.
***
مردم خوب اصلاً نمیدانند که برای شناختن زندگی و استفاده از خواندههایشان چه زمان و زحمتی به خرج باید بدهند، من برای آن هشتاد سال صرف کردم.
***
آه، آیا به این خاطر هشتاد ساله شدهام که مجبور باشم همیشه یکسان فکر کنم؟ من بیشتر تلاش میکنم تا برای ملال انگیز نگشتن هر روز چیزی دیگر، چیز تازهای فکر کنم. آدم باید خود را همیشه رو به جلو تغییر دهد، نوآور و جوان گردد تا لجوج و یکدنده نشود.
***
آدم پیر میشود، اما چه کسی عاقل و هوشمند میگردد؟
***
تا زمانیکه ما جوان هستیم خطا چیز خوبیست، فقط نباید آن را تا دوران سالخوردگی به همراه خود بکشیم.
***
اتفاقاً زمانیکه آدم پیر است باید نشان دهد که میل به زندگی دارد.
***
پیر شدن هنر نیست؛ هنر این است که آن را تحمل کنیم.
***
کسی که دیگر دوست ندارد و دیگر خطا نمیکند باید خود را به گور بسپارد.
***
تمام خوبیهائی که رخ میدهند خوبیهای بعدی را به حرکت میاندازند.
***
روح به من کمک میکند! ناگهان اندرزی میبینم، و با اطمینان مینویسم: "در آغاز عمل بود."
***
در تجربه کمبودی نداریم، اما در آرامش ذهن که توسط آن تجربیات کاملاً شفاف، واقعی، پایدار و مفید میگردند کمبود داریم.
***
کسی که دارای تصور روشنیست، میتواند دستور دهد.
***
افراد هوشمند بهترین آموزش را در سفر کسب میکنند.
***
متأسفانه سپاسگزاری واقعی را نمیشود با کلمات بیان کرد.
***
دموکراسی نمیدود، اما مطمئنتر به مقصد میرسد.
***
وابستگی داوطلبانه زیباترین حالت است، و چگونه این وضع میتواند بدون عشق ممکن گردد؟
***
چیزهای استثنائی از راههای صاف و عادی رخ نمیدهند.
***
فقط آنچه با شادی به پایان رسیده است باید جشن گرفته شود.
***
این جهان برای افراد لایق گنگ نیست.
***
اگر انتظار جوابی خردمندانه داری باید سؤالی منطقی طرح کنی.
***
یکی از بزرگترین هدایای آسمانی، در آغوش داشتن زنی دوستداشتنیست.
***
کسی که زبان خارجی نمیداند از زبان خود نیز بی اطلاع است.
***
بهترین شادی زندگی در خود زندگی کردن است.
***
یک انسان سالم بدون پول نیمه بیمار است.
***
ایمان، عشق به نادیدنیهاست و اطمینان به ناشدنیها و غیر نامحتملها.
***
سعادت حقیقی تو ــ آه، فرزند انسان ــ در تحقق وظایف توست و نه تحقق خواهشهایت.
***
دوست من، آیا نمیدانی چه اندازه خشن هستی؟
***
نادانان و هوشمندان مردمی بی ضررند. فقط افراد نیمه دیوانه و نیمه عاقل خطرناکتریناند.
***
با ایده زندگی کردن یعنی به ناممکنات چنان پرداخته شود که انگار انجامشان ممکن میباشند.
***
به مناطق شیبدار فقط از طریق بیراه میتوان صعود کرد.
***
فقط کسی سزاوار آزادیست که هر روز آن را تسخیر میکند.
***
آدم همه جا فقط از کسانیکه دوستشان دارد میآموزد.
***
طبیعت ما را با نوشیدن چند جرعه از جام عشق از تمام زحمات سخت زندگی مصون نگاه میدارد
***
وای به دروغ! دروغ مانند هر گفتار درستی سینه را آزاد نمیسازد.
***
انسان موجود سیاهیست، نه میداند از کجا آمده و نه به کجا میرود.
***
آنکه از عقل خود برای صدمه زدن به دیگران استفاده میکند یا آنها را محدود میسازد کارش غیر اخلاقیست.
***
از زمان استفاده کنید، زمان خیلی زود میگذرد، اما نظم به شما راه برنده شدن زمان را میآموزد.
***
من تحمل موعظه کردن ندارم؛ فکر کنم که در زمان جوانی بقدر کافی از آن خوردهام.
***
ای آزادی شیرین مطبوعات! بیائید، بگذار که ما همه چیز را به چاپ برسانیم، و برای همیشه و همیشه اداره کنیم؛ فقط کسی که مانند ما فکر نمیکند نباید غرو لند کند.
***
ذهن ابداً توانا به درمان رنجهای روح نیست، فهم کمی، زمان زیاد، و فعالیت مصمم درمان همه رنجهاست.
***
کسی که به دنبال مخاطبین میرود، فقط کفل آنها را میبیند.
***
همه چیز را آزمایش کنید و بهترینها را نگاه دارید.
***
من آثار به چاپ فرستاده شده خود را به ندرت شخصاً نوشتهام، چون من آنها را دیکته میکردم، برای من همیشه املای صحیح کلمات چندان مهم نبود. اینکه این کلمه و آن کلمه چطور نوشته میشوند چندان مهم نیست، مهم آن است که خواننده بفهمد منظور از نوشتن آن کلمه چیست.
***
آدم وقتی میخواهد حرف بزند باید چیزی برای گفتن داشته باشد.
***
آدم باید عمل کند و نه حرف بزند.
***
آدم باید تمام روزها حداقل یک ترانه بشنود، یک شعر خوب بخواند، یک نقاشی خوب نگاه کند، و اگر امکانش باشد چند کلمه معقول حرف بزند.
***
فعالیت سعادت است، و ثروت برای کسانیکه شادیهای یک فعالیت دائمی را احساس میکنند بی ارزش است.
***
سفر مانند بازیست. همیشه مقداری برد و باخت به همراه دارد ــ غالباً از سمت غیر منتظرهای.
***
بزرگترین مشکلات آنجائی قرار دارند که ما جستجو نمیکنیم.
***
آدم هرچه به هدف نزدیکتر میشود مشکلات نیز بیشتر رشد میکنند.
***
آنکه میخواهد قدمهای مطمئن بردارد باید آهسته راه برود.
***
فعالیت همه چیز است و نه شهرت.
***
مرگ در یک لحظه تمام آنچه که سالها به ما دادهاند را میگیرد.
***
انسانهای زیادی پیدا میشوند که تصور میکنند آنچه را تجربه کردهاند فهمیدهاند.
***
هیچ چیز بزرگتر از حقیقت نیست، و کوچکترین حقیقت بزرگ میباشد.
***
من پیام را به خوبی میشنوم، فقط فاقد ایمان هستم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر