کافه همینگوی (2).



جان وین آروغِ بلندی به معنی خالی نبند میزند، اما بلافاصله ترامپ با زدن آروغ بلندتری به معنی تازه کجاشو دیدی ادامه میدهد: جان، ساختن این دهکده اِنقدر سود توشه که تصورشو نمیتونی بکنی! خوب گوشاتو باز کن، میخوام برات تشریح کنم که این دهکده چطور ساخته و اداره میشه! خودت خوب میدونی که خیلیا فکر میکنن من خنگم و نمیتونم کار مثبتی برای آمریکا انجام بدم! خود تو هم اینطور فکر میکنی، البته نه همیشه، وقتی مستی هرچی بهت میگم باور میکنی! تو خوب میدونی که من باید همیشه با یک تیر حداقل دو نشون بزنم وگرنه اصلاً شلیک نمیکنم! من اولین سرمایهگذاریِ دولتی رو به پروژه تولید انرژی خورشیدی اختصاص میدم و با این کار دل این کله پوکائی که نگران محیط زیست هستن به دست میارم، و بعد برق مورد احتیاج دهکده زیرزمینیِ مجرمین رو که قراره درست در زیر این نیروگاه ساخته بشه تأمین می‎کنم. میتونی تجسم کنی که چی میگم؟ نقشۀ ساخت دهکده خیلی وقته که کشیده شده، این دهکده دارای سیصد دروازه ورودیه که دقیقاً زیر دیوارها قرار دارن. سی نفر از برو بچههای مکزیکی که حکم اعدام داشتنْ تعلیم دیدن و فرستادیمشون مکزیک. وظیفه این افراد پراکندن این شایعه‎ست که دور دیوار مینگذاری شده و فقط سه نفر از مهندسین آمریکائی که در طراحیِ دیوار شرکت داشتن میدونن کجای دیوار میشه بیخطر تونل زد! و اتفاقاً یکی از اونا به خاطر اختلافات سیاسی به مکزیک پناهنده شده! وظیفه دیگه این افراد به دست گرفتن بازار تونل‌کنی و فرستادن مکزیکیا داخل خاک ماست. به این ترتیب مکزیکی تونل‎کن مستقیم از طریق تونل به دروازههائی که روشون با خط درشت نوشته شده: "به دهکده بی‎خورشید خوش آمدید" میرسن و داخل دهکده زیرزمینی میشن! فعلاً مساحت این دهکده سه هزار کیلومتره، اما به راحتی قابلیت گسترش داره! این خودکفاترین دهکده جهانه! بجز رؤسای اداراتْ تمام مسئولین اداره این دهکده مکزیکی هستن. تمام افراد این دهکده بدون استثناء باید دوازده ساعت کار کنن. نیمی از حقوقشون صرف کرایه سلولهاشون میشه و با نیم دیگه میتونن غذا و لباس بخرن. کار اصلی اهالی درست کردن غذا برای زندانهای شهرهای اطرافِ دیوار مرزه. سود این کار مستقیم میره تو جیب خودم. هر تونلکنی به محض عبور از دروازه و وارد شدن به خاک آمریکا یک کارت ورود دریافت میکنه که یک عدد پنج روش نوشته شده. عدد پنج یعنی پنج سال حبس به خاطر ورود غیر قانونی به خاک آمریکا. به مجرمین پس از سپری شدن پنج سال این امتیاز داده میشه که درخواست اجازه اقامت طولانیتر در دهکده بی‌خورشید بکنن. به آنها اقامت شش ماهه، یکساله، دو ساله یا اقامت دائم داده میشه. مکزیکیائی که اقامت دائم به دست بیارن اجازه دارن در مناطقی که زنان و مردان مکزیکی مخلوط هستن زندگی کنن و در اداره امور دهکده شراکت داشته باشن و در غیر اینصورت از همون دروازه که پنج سال قبل داخل شده بودن با اردنگی به خاک مکزیک پرتاب میشن!
جان وین با خالی کردن یکضرب لیوان ویسکیاش لبخند تمسخرآمیزی میزند و میگوید: "یعنی مکزیکیائی که از تونل داخل خاک ما میشن نه پدر دارن نه مادر، نه زن  و بچه دارن نه خواهر و برادر و عمه و خاله و دوست و آشنا؟! هیشکی نمیپرسه این آدمائی که تونلی میرن اونورِ دیوار وضعشون چطور شده؟ به همدیگه زنگ نمیزنن از حال هم بپرسن؟ میل و اس ام اس برای همدیگه نمیفرستن؟ اگه ژول ورن اینجا نشسته بود از خنده غش میکرد!"
"پسر تند نرو، من فکر همه‌جاشو کردم. ما به محض ورود اونا تلفنای همراهشونو مصادره میکنیم، بعد با یکی دو کشیده بهشون حالی میکنیم که باید به مکزیک زنگ بزنن و بگن تو خاک آمریکا هستن و هنوز از راه نرسیده تو آشپزخونه مکدونالد کار پیدا کردن و پول خیلی خوبی هم میگیرن!"
جان وین دهانش را برای صحبت کردن باز می‎کند اما قبل از آنکه بتواند چیزی بگوید افراد کنار بار به سلامتی ترامپ می‎نوشند و می‎خوانند.
دسته کر زنان: مرد عمل کیه؟ 
دسته کر مردها: دونالده، دونالده.
دسته کر زنان: رابین هود وطن کیه؟
دسته کر مردها: دونالده، دونالده.
                                                                    ناتمام  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر