نزدیکترین راه رسیدن به خوشبختی.


کسب سعادت در بیرون از خانه.
احترام گذاردن به چراغ راهنمائی یکی از نزدیکترین راههای رسیدن به خوشبختیست. اگر سوار بر وسیله نقلیه میباشید چراغ قرمز راهنمائی را دشمن خود نپندارید، بلکه با ترمزی آرام از راه دور آهسته به او نزدیک شوید تا احساس کند که شما با کمال میل حاضرید لحظهای را در کنارش بگذرانید، و به این فکر نیفتد که او را پارچه قرمزی میانگارید و قصد دارید مانند گاوی خشمگین به وی حمله کنید، بی سبب نیست که آنها گاهی مانند انسانی که از وحشت به لکنت میافتد رنگشان میپرد و زرد و سبز میگردند! دلشان نمیخواهد که افراد سواره و پیاده به آنها کم توجهی کنند و انگار که چراغهای راهنمائی دچار بیماری واگیرداریاند از کنارشان بدون ایستادن، بدون سلام و احوالپرسی کردن مانند جن در بروند.
بی احترامی از هر نوعش پشت پا زدن به خوشبختیست. خواه بی احترامی به یک جارو باشد یا یک بیل، خواه به کودک باشد یا به خر. بسیاری از مردم فکر میکنند چون چراغهای راهنمائی از آهن و شیشه و سیم برق و از این دست لوازم ساخته شدهاند بنابراین قابل احترام هم نمیباشند و باید هر کس هر طور که مایل است با آنها رفتار کند! چه خیال باطلی. چراغ راهنمائی بقدری حساس است که وقتی میبیند وسیله نقلیهای خود را به شما که بدون توجه و در حال روزنامه خواندن از وسط خیابان رد میشوید نزدیک میسازد از وحشت دست و پایش میلرزد و آنقدر فریاد میکشد «خطر، خطر!» که رنگ زردش سرخ ِ سرخ میگردد.
بنابراین یکی از مهمترین راههای رسیدن سریع به خوشبختی همیشه سر هر چهارراهی در انتظار شماست. این شمائید که با دیدن آنها باید از سرعت خود بکاهید و ریههایتان را از عطر خوششان پر سازید.
آیا تا حال شنیدهاید که بگویند فردی هنگام عبور از خیابان وقتی چراغ راهنما زرد یا قرمز بود این سعادت را نداشت زیر ماشین برود و موفق گشت به آن سمت خیابان برسد؟ یا شنیدهاید که بگویند کامیونی با سرعت زیاد چراغ قرمز راهنمائی را پشت سر گذارد و چند عابر را که پس از خوش و بش کردن با چراغ سبز راهنمائی از خیابان عبور میکردند خوشبختانه زیر گرفت و همه را با آسفالت همسطح ساخت! من تا حال چنین چیزی نشنیدهام، و این خود گواه بر این است که قدم اول برای کسب سریع سعادت ترمز کردن به موقع است.

کسب سعادت در خانه.
یکی از سادهترین و مؤثرترین راههای رسیدن سریع به سعادت بست نشستن در خانه و تلاش بیوقفه برای خارج ساختن تصویر چراغ راهنمائی از ذهن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر