حیوانات.

در میان حیوانات نیز مانند انسانها خوب و بد وجود دارد، قناری‎های من اما بهترینند.
بین انسان گیاه‎خوار و حیوانات در آسمان عقد برادری بسته شده است.
سعید از برلین.
 ***
وای بر انسانها اگر که در روز رستاخیز فقط یک حیوان بعنوان شاکی در دادگاه آخرت بنشیند.
***
اگر انسان مدرن خودش مجبور به کشتن حیواناتی می‎شد که بعنوان غذا مورد استفاده قرار میدهد بنابراین به تعداد گیاهخواران بیاندازه افزوده میگشت.
Christian Morgenstern
***
سگِ خود آدم سر و صدا نمی‎کند، او فقط پارس میکند.

تنها حیوان چهارپائی که انسان را متقاعد ساخته تا از او نگهداری کند و در عوض او احتیاج به انجام هیچ کاری برای انسان نداشته باشد گربه است.
Kurt Tucholsky 
***
انسان در حقیقت حیوان وحشی وحشناکیست. ما او را فقط در حالت رام و اهلی گشته میشناسیم. 
Arthur Schopenhauer
***
حیوانات بهترین دوستان ما هستند. آنها نه سؤال میکنند و نه انتقاد.
Mark Twain
***
من هرگز ازدواج نکردم، زیرا در منزلم سه حیوان خانگی دارم که مانند یک شوهر رفتار می‎کنند. من یک سگ دارم که هر روز صبح غرولند میکند، یک طوطی که تمام بعد از ظهر دشنام میدهد و یک گربه که اواخر شب به خانه میآید.
Marie Corelli
***
حیوانات و کودکان آینه طبیعتند.
Epikur von Samos
***
حیوانات دوستان من هستند و من دوستانم را نمیخورم.
George Bernard Shaw
***
انسان از میان تمام حیوانات جهان بیشتر به میمون شباهت دارد.
Georg Christoph Lichtenberg
***
خدا گربه را خلق کرد تا انسان یک ببر برای نوازش کردن داشته باشد.
Victor Hugo
***
به انسانی که تحمل کودکان و حیوانات را ندارد نمیشود اعتماد کرد.
Carl Hilty
***
یک سگ میتواند احساسش را با تکان دادن دم بیشتر از بعضی انسانها با ساعتها سخنان بیهوده بیان کند.
Louis Armstrong
***
حرمت یک اسب اصیل به شخصیت اوست و نه به قدرتش.
Konfuzius
***
انسان: حیوانی‎ست که تجارت میکند؛ هیچ حیوان دیگری این کار را نمیکند ــ هیچ سگی استخوان با سگ دیگری معاوضه نمیکند.
Adam Smith
***
سگها دارای تمام خصوصیات خوب انسانها هستند، بدون آنکه همزمان اشتباهاتشان را دارا باشند.
Friedrich II. der Große  
***
گربهها به راحتی به آنچه که از انسانها مضایقه میگردد میرسند: بدون سر و صدا از میان زندگی گذشتن. 
Ernest Hemingway
***
مردان شجاع مانند مهرهداران هستند: دارای بیرونی نرمند و نخائی سخت دارند.
Lewis Carroll    
***
برخی از ازدواجها تنها با روشی که حیوانات لجوج به کار میبرند دوام میآورند.
Gerhart Hauptmann
***
انسان باید کارش آموختن باشد، فقط گاو نر سخت کار می‎کند.    
Erich Kästner
***
منشأ تمایل به نگاه داشتن حیوان غریزهای باستانیست  ــ یعنی اشتیاق انسان متمدن به بهشت گمشده.
Konrad Lorenz
***
هوش اسب آن چیزیست که او را از شرطبندی کردن بر سر رفتار آینده مردم منع می‎کند.
Oscar Wilde
***
کسی که دارای یک گربه است احتیاجی به ترسیدن از تنهائی ندارد.
Daniel Defoe
***
گربه با ملاحظه و دقیقترین همدمی‎ست که آدم میتواند آرزویش را بکند.
Pablo Picasso
***
من جوانی و زیبائیم را به مردها هدیه کردم. حالا دانش و تجربهام را وقف حیوانات میکنم.
Brigitte Bardot
***
شراب موش کور را به عقاب تبدیل میکند.
Charles Baudelaire       
***
حاصلجمع زندگی بعلاوه یک گربه باورنکردنی‎ست.
Rainer Maria Rilke

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر